Development & Learning Center – ALTERNATYWA DLA TYPOWEGO SZKOLENIA
Development & Learning Center to forma rozwoju dorosłych oparta na modelu uczenia przez doświadczenie.
Development & Learning Center stwarza idealne warunki do rozwoju pracownikom najbardziej utalentowanym, zorientowanym na ciągle uczenie się i dzielenie wiedzą. Szczególnie wspiera ideę indywidualnego rozwoju, budowania zindywidualizowanej ścieżki kariery, zwiększania samoświadomości.
Development & Learning Center to forma rozwoju wykorzystywana w innowacyjnych firmach jako alternatywa dla typowych szkoleń.
Development & Learning Center | Typowe szkolenie |
+ orientacja na jednostkę (osobę) | – orientacja na grupę |
+ ciągłe zaangażowanie uczestnika (każdy uczestnik bierze udział w każdym ćwiczeniu/zadaniu) | – sekwencyjna aktywność uczestnika i zaangażowanie w pojedyncze ćwiczenia |
+ koncentracja na doskonalenie umiejętności biznesowych | – koncentracja na pozyskaniu informacji o stosowanych w biznesie technikach/metodach |
+ koncentracja na zasobach uczestnika i tworzeniu mu przestrzeni do ich poszerzania | – koncentracja na korzystaniu z zasobów innych osób |
+ pomiar osobistych umiejętności i indywidualnych efektów | – brak pomiaru |
+ szczegółowa indywidualna informacja zwrotna dla uczestnika | – ogólna informacja zwrotna dla uczestnika |
+ indywidualny pisemne podsumowanie efektywności w formie pisemnego raportu dla uczestnika | – brak pisemnego podsumowania aktywności pojedynczej osoby |
+ akceptacja swoich słabych stron i akceptacja rozwoju | – możliwość ukrycia luk kompetencyjnych |
+ planowanie kolejnych etapów rozwoju | – brak koncentracji na dalszych krokach rozwoju |
+ ewaluacja (pomiar otwartości na feedback i sprawności uczenia się) | – skomplikowany pomiar efektów |
+ metoda postrzegana jako innowacyjna i efektywna | – metoda postrzegana jako nienowoczesna i niskoefektywna |
Development & Learning Center jako forma nauki i rozwoju zbudowana jest na założeniu, że:
- wiedzę zdobywa się poprzez praktykę i doświadczenie
- konkretne doświadczenie skłania człowieka do rozumnej autorefleksji nad zastosowanym sposobem działania
- osobista refleksja zbudowana na bazie własnej autoanalizy oraz informacji zwrotnej od osoby obserwującej, stanowi wiedzę służącą nie tyle do opisania konkretnego zdarzenia, ale wszystkich jemu podobnych
- tylko wiedza weryfikowana przez aktywne eksperymenty – czyli sprawdzenie nowego pomysłu w praktyce prowadzi do powstania nowych doświadczeń
Model uczenia się przez doświadczenie stanowi fundament większości teorii zarządzania wiedzą i organizacji uczącej się.